Salir

Taller de trabajo en el plan de investigación + elaboración de un abstract.

Estimados/as compañeros/as,

El próximo lunes 15 de abril a las 16:30h en el AULA 0.12 DE LA FACULTAD DE
EDUCACIÓN realizaremos una actividad formativa para la comunidad de
doctorandos de Iberus Connect. Consistirá en un taller de trabajo práctico
de aproximadamente 3h en el que os ayudaremos y orientaremos con la
elaboración de:

 -

 PARTE 1. 1h30 (aproximadamente).
  -    Elaboración del plan de investigación / actualización del plan de
     investigación
     -       Plantillas
        -       Estructura
        -       Redacción de los apartados
        -       Revisión
        -       Cronogramas
        -    Realización del DAD
     -       Cómo subir una actividad/mérito
        -       En qué categoría meter cada mérito/actividad

 -

 PARTE 2. 1h30  (aproximadamente).
  -     Elaboración de un abstract para congresos
     -       Cómo convertir el plan de investigación en una comunicación
        -       Selección de la información
        -       Redacción del abstract
        -       Elaboración del póster


IMPORTANTE: Por favor, lee atentamente todo el correo para enterarte de
toda la información.

Los tiempos son orientativos y puedes dedicar a cada parte el tiempo que
consideres. Puedes venir al taller si ya tienes muy avanzado o terminado el
plan de investigación y hacer únicamente la segunda parte.

IMPORTANTE: Es un taller práctico, por lo que tendrás que traer el
ordenador para poder trabajar, así como lo que lleves avanzado del plan de
investigación. El tiempo de trabajo será individual y adaptado a cada uno.

Está organizado por estudiantes avanzados de doctorado para nuevos
doctorandos.

La idea es que acabes el taller con la estructura clara del plan de
investigación (o terminado, si lo llevas más avanzado) y con un abstract
listo para mandar a un congreso, de forma que tengas la oportunidad de
realizar una primera comunicación/póster.

¿Por qué debería asistir?

 1. La elaboración de un plan de investigación adecuado te va a ayudar a
  estructurar todo el proceso de tesis. Siendo que la fecha de entrega del
  plan es durante el mes de mayo te ayudamos a terminarlo y te orientamos en
  lo que necesites.
  2. La presentación de materiales a congresos es una parte esencial de la
  realización del doctorado, por lo que te invitamos a iniciarte en ella a
  través de este taller recibiendo la orientación y ayuda que necesites.
  Además, te ayudaremos a tener un material listo para poder ser presentado a
  un congreso de estudiantes de doctorado.


Nos reuniremos en el AULA 0.12 de la facultad de Educación (Domingo Miral,
s/n, 50009 Zaragoza). En el caso de haber muchas inscripciones se hará un
cambio a un aula más grande y se avisará por correo electrónico.


Por favor, si estás interesado en acudir rellena el siguiente formulario para
poder hacernos una idea del número de asistentes:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe_jO9nkKvLeGQvNlaONmB0QT4AuWycVyMwFVgseiQg7S_a7Q/viewform
 

POR FAVOR, APÚNTATE SOLO SI VAS A ASISTIR. Dado que el espacio es limitado,
si piensas que no vas a poder ir deja el espacio a tus compañeros.


Debido al carácter del taller se realizará de forma presencial ya que no
podemos estar pendientes de alumnos presenciales y online a la vez para
este tipo de trabajo. Desde Campus Iberus se emitirán certificados de
asistencia a los asistentes presenciales.


Sin embargo, ofrecemos un enlace online para trabajar en grupo con los
compañeros, y únicamente resolveremos dudas generales al principio de la
sesión y dudas más específicas a partir de las 18:30.

Lunes, 15 de abril · 4:30 – 7:30pm

Zona horaria: Europe/Madrid

Información para unirse con Google Meet

Enlace de la videollamada:

https://meet.google.com/zhs-wohp-rqn?pli=1

 

Para dudas o preguntas sobre el evento podéis contactar con Ana y David, embajadores de doctorado del programa de Iberus Connect, a través de embajadoct.uz@gmail.com


Más información en nuestras redes sociales: 

Whatsapp Group


Instagram: @iberusconnect_unizar

Facebook: @iberusconnectunizar

Twitter: @IberusConnectUZ
 

=======================================================

Next Monday 15th of April at 16:30h in the FACULTY OF EDUCATION'S CLASSROOM 0.12, we will be holding a training activity for the
EDUCATION we will carry out a training activity for the community of
Iberus Connect doctoral students. It will consist of a practical workshop
of approximately 3h in which we will help you and guide you with the
elaboration of:

-PART 1. 1h30 (approximately).
 -  Elaboration of the research plan / updating of the research plan.
    research plan
    -     Templates
       -     Structure
       -     Drafting of the sections
       -     Revision
       -     Timelines
       -  Implementation of the DAD
    -     How to upload an activity/merit
       -     Which category to put each merit/activity into

-PART 2. 1h30 (approximately).
 -   Preparation of an abstract for congresses
    -     How to turn the research plan into a communication
       -     Selecting information
       -     Writing the abstract
       -     Preparation of the poster


IMPORTANT: Please read the whole mail carefully to be aware of all the information.
all the information.

The times are approximate and you can dedicate as much time to each part as you consider.
you consider. You can come to the workshop if your research plan is already well advanced or finished and do only the second part.
research plan and do only the second part.

IMPORTANT: This is a practical workshop, so you will need to bring your computer to work on it, as well as the
computer to be able to work, as well as what you have advanced in your research plan.
research plan. The work time will be individual and adapted to each person.

It is organised by advanced doctoral students for new doctoral students.
PhD students.

The idea is that you finish the workshop with a clear structure of your research plan (or finished, if you have one).
research plan (or finished, if you are more advanced) and with an abstract ready to be
ready to send to a conference, so that you have the opportunity to make a first communication/poster.
to make a first communication/poster.

Why should I attend?

1.The elaboration of a proper research plan will help you to
 structure the whole thesis process. Since the due date of the plan is during the month of May
 plan is due during the month of May, we will help you to finish it and we will guide you in
 what you need.
 2.The presentation of materials to conferences is an essential part of the doctorate, so you can
 of the doctoral programme, so we invite you to get started in it through this workshop
 This workshop will provide you with the guidance and help you need.
 In addition, we will help you to have your material ready to be presented to
 a PhD student conference.


We will meet in AULA 0.12 of the Faculty of Education (Domingo Miral,
s/n, 50009 Zaragoza). In the case of a large number of registrations, we will move to a larger
If there are too many registrations, we will move to a larger room and we will notify you by email.


If you are interested in attending, please fill in the following form so that we can get an idea of the number of participants.
to get an idea of the number of attendees:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe_jO9nkKvLeGQvNlaONmB0QT4AuWycVyMwFVgseiQg7S_a7Q/viewform


PLEASE SIGN UP ONLY IF YOU ARE GOING TO ATTEND. As space is limited,
if you think you will not be able to attend, please leave the space to your colleagues.


Due to the nature of the workshop, it will be held in person, as we cannot keep an eye on the number of
we can't have both face-to-face and online students at the same time for this type of work.
this type of work. Campus Iberus will issue certificates of
attendance certificates will be issued from Campus Iberus.


However, we offer an online link to work in groups with colleagues, and we will only answer general questions.
and we will only resolve general doubts at the beginning of the session and more specific
and more specific doubts from 18:30 onwards.

Monday, April 15th - 4:30 - 7:30pm

Time zone: Europe/Madrid

Information to join with Google Meet

Video call link:

https://meet.google.com/zhs-wohp-rqn?pli=1

For questions about the event you can contact Ana and David, PhD ambassadors of the Iberus Connect programme, at embajadoct.uz@gmail.com


More information on our social networks:

Whatsapp Group


Instagram: @iberusconnect_unizar

Facebook: @iberusconnectunizar

Twitter: @IberusConnectUZ


=======================================================