XIX Conferencia Doctorísimos.

Se invita a estudiantes de doctorado de todos los campos de la economía a participar en esta conferencia de dos días. El objetivo es promover las interacciones entre los diferentes campos y dar a los participantes la oportunidad de presentar su trabajo a un público heterogéneo de sus pares. Cada ponente se beneficiará de un debate con un investigador senior afiliado a la Escuela de Economía de París o al Departamento de Economía de la Universidad París 1 Panthéon-Sorbonne.

Doctorissimes tendrá lugar los días 25 y 26 de abril de 2024 en la Escuela de Economía de París.

Nos complace anunciar la participación de tres ponentes principales: Ariel Rubinstein (New York University & Tel Aviv University), Clément de Chaisemartin (Sciences Po & J-PAL), y Katrin Millock (Paris School of Economics & CNRS).

Presentación

Los trabajos deberán ser enviados a través de este formulario por el (co)autor que desee presentarlos. Se aceptan trabajos en curso. Aunque es posible presentar varios trabajos, sólo se seleccionará un trabajo por autor. El equipo de Doctorissimes revisará los borradores y se pondrá en contacto con los participantes seleccionados a mediados de febrero.

Fechas importantes

Fecha límite de presentación:  19 de enero de 2024. Ampliada hasta el 26 de enero

Notificación de aceptación: Mediados de febrero de 2024.

Días de doctorado: 25 y 26 de abril de 2024.

thedoctorissimes@gmail.com

Página web de Doctorissimes

Folleto Doctorissimes

Doctorissimes XIX Edition

Call for papers

The Doctorissimes conference is back for its 19th edition!

PhD students from all fields of economics are invited to take part in this two-day conference. The aim is to promote interactions between different fields and to give participants an opportunity to present their work to a heterogeneous audience of their peers. Every presenter will benefit from a discussion by a senior researcher affiliated with the Paris School of Economics or the Economics Department of Paris 1 Panthéon-Sorbonne University.

Doctorissimes will take place on April 25th and 26th, 2024, at the Paris School of Economics in Paris.

We are delighted to announce the participation of three keynote speakers: Ariel Rubinstein (New York University & Tel Aviv University), Clément de Chaisemartin (Sciences Po & J-PAL), and Katrin Millock (Paris School of Economics & CNRS).

Submission

Papers should be submitted through this form by the (co-)author who wishes to present. Work-in-progress is welcome. While submitting several papers is possible, at most one paper per submitting author will be selected. The Doctorissimes team will review the drafts and contact the selected participants in mid-February.

Important dates

Submission deadline:  January 19th, 2024. Extended until 26 January

Notification of acceptance: Mid-February, 2024.

Doctorissimes days: April 25th and 26th, 2024.

thedoctorissimes@gmail.com

Doctorissimes Website